• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82144
+
-

افزایش حضور گردشگران خارجی  در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش حضور گردشگران خارجی  در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۹۱۳ گردشگر خارجی از این استان دیدن کردند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته آمار گردشگران خارجی ۶۱۳ نفر بوده است. به گزارش ایرنا، «محمود باقری» افزود: افزون بر ۳۰ درصد شمار گردشگران خارجی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. وی گفت: پیش از سال ۹۲ هیچ راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت، اما اکنون ۲۰ راهنمای گردشگر دارای کارت در حال خدمات‌رسانی به گردشگران داخلی و خارجی در این استان هستند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان اشتغال ایجادشده در حوزه گردشگری از سال ۹۲ تاکنون در این استان ۸۲۰ نفر بوده که از این تعداد ۲۸۰ اشتغال ایجادشده متعلق به سال ۹8-۹7 بوده است.

باقری بیان کرد: ۲۰۲ آژانس مسافرتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده، اما پیش از سال ۹۲ تنها 8 آژانس مسافرتی در استان وجود داشته است. وی عنوان کرد: هم‌اینک 1۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان در دست اجرا است که پیش‌بینی اشتغال آنها 20۳۰ نفر است. باقری ابراز کرد: ۲۸ مجموعه گردشگری و ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت هستند.  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع گردشگری استان امسال تدوین می‌شود و نقشه راهی برای تمامی فعالیت‌های این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد خواهد  بود.

وی بیان کرد: نیاز است زیرساخت‌های جذب گردشگر در استان مهیا شود و فضاهایی که به جذب بیشتر گردشگر و رونق آن کمک می‌کند توسعه یابد. باقری افزود: عناصر اولیه جذب گردشگر جاذبه، تبلیغات، اقامتگاه‌ها و حمل ‌و ‌نقل است که باید در کهگیلویه و بویراحمد تقویت شوند. وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان استان درخواست کرد که برای تداوم و استمرار پرواز‌های فرودگاه یاسوج و گچساران تلاش بیشتری کنند. در این تور یک‌روزه همچنین از طرح‌های گردشگری از جمله حوض دال زاگرس با پیشرفت ۷۰ درصد و پیش‌بینی اشتغال 8 نفر در ده برآفتاب و طرح مجتمع گردشگری تفریحی و اقامتی حاتمی با پیشرفت ۶۵ درصد و پیش‌بینی اشتغال ۳۰ نفر در روستای دهنو بازدید شد.


تدوین طرح جامع گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع گردشگری استان تدوین می‌شود.   «محمود باقری» در نشست روز جهانگردی و تجلیل از فعالان این حوزه افزود: مشاور طرح انتخاب شده است و بر اساس نگاه کارشناسی، تدوین سند جامع گردشگری استان را خواهیم داشت.‌باقری با بیان این‌که باید فضاهایی که عامل جذب گردشگر می‌شود ارتقا یابد عنوان کرد: توسعه زیرساختی لازمه حضور و حفظ گردشگر در استان است. وی جاذبه گردشگری را از عناصر مورد نیاز حضور گردشگر دانست و گفت: تبلیغات از دیگر نیازهای معرفی جاذبه‌های گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به این‌که اقامتگاه‌ها نقش موثری در حضور گردشگران دارند اظهار کرد: امروز در شهری مانند سی‌سخت فضا‌سازی مناسب و در سطح ملی برای اقامت گردشگران فراهم شده است. وی افزود: در مرکز استان و سایر شهرها نیز فضاسازی مناسبی محقق شده و رشد آن در دستور کار است. مدیر کل میراث فرهنگی استان نقش حمل‌ و ‌نقل در جذب گردشگر را محسوس دانست و گفت: توسعه حمل ‌و ‌نقل زمینی و هوایی عامل تاثیرگذاری بر رونق گردشگری است. باقری تصریح کرد: به دنبال تکرارپذیری حضور گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد هستیم. وی سیاست‌گذاری در سطح ملی و استانی را یک نیاز اساسی برای جذب گردشگران دانست و گفت: در سطح استان نیز تعامل و همکاری همه‌جانبه برای توسعه گردشگری ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید